Hit Dark Horse od americké zpěvačky Katy Perry z roku 2013 je prý kopií o pět let starší písně Joyful Noise křesťanského rappera Flamea. Včera to takhle alespoň rozhodla soudní porota v Los Angeles, která teď musí rozhodnout o pokutě za porušení autorských práv.
Spor o původ Dark Horse začal už v roce 2014, kdy Flame zažaloval slavnou zpěvačku, spolupracovníky i její nahrávací firmu. V žalobě rapper uvedl, že Dark Horse vychází z jeho písně Joyful Noise, kterou v roce 2008 vydal na albu Our World: Redeemed.
Katy a spol. však od začátku trvdí, že nikdo z nich Joyful Noise neslyšel a že Flamea, jehož občanské jméno je Marcus Gray, do té doby ani neznali. Porota nicméně dala za pravdu Flameovi, který tvrdí, že hudba i rytmus jsou v Dark Horse takřka z poloviny převzaty z písně Joyful Noise.
Teď jde tedy o to, kolik soud Katy Perry napaří. Třeba před lety museli Robin Thicke a Pharrell Williams vysolit přes 180 milionů korun za to, že okopírovali svůj velký hit Blurred Lines. O miliony se soudili s dědici Marvina Gaye, z jehož hitu Got to Give It Up z konce sedmdesátek měli opisovat.
Poslechněte si sami, jak moc jsou si Dark Horse a Joyful Noise (ne)podobné...
Souhlas s cookies přináší výhody plného využití vašeho webu
Soubory cookies nám pomáhají lépe porozumět vašim preferencím a přizpůsobit náš obsah vašim potřebám. Ale nebojte se, naše cookies jsou přátelské a bezpečné!
K jejich použití potřebujeme váš souhlas.
Co jsou cookies a proč je používáme
Cookies jsou malé datové soubory, které pomáhají webu správně fungovat a vám zpříjemňují jeho prohlížení. Stránky, které otevřete, ukládají cookies do vašeho prohlížeče a zapamatují si informace, které využijí při vaší příští návštěvě.
Vyberte úroveň cookies, kterou chcete povolit
Technické cookies
Nutné cookies pomáhají, aby byla webová stránka použitelná tak, že umožní základní funkce jako navigace stránky a přístup k zabezpečeným sekcím webové stránky. Webová stránka nemůže správně fungovat bez těchto cookies.
Analytické cookies nám řeknou, jaké stránky jsou nejnavštěvovanější, jak se lidé na web dostanou (například z výsledků vyhledávání, z odkazů na jiných stránkách apod.), na co klikají, jak dlouho zůstávají apod. Díky tomu víme, co funguje a co naopak máme zlepšit. Jinými slovy, když máte zapnuté analytické cookies, pomáháte nám web dál vylepšovat.